Anasayfa » Sıkça Sorulan Sorular
Diş Tedavisi Konusunda sorularınıza cevaplar bulabilirsiniz.
Dental İmplant Aşamaları Nelerdir?

Muayene ve Planlama

İmplantlar, multidisipliner yaklaşımla yapılmaktadır. Multidisipliner yaklaşım bir ekip işi olduğu için implantı yapacak çene cerrahı ile protez uzmanı diş hekimi ortak çalışarak hastaya en iyi çözümü sunabilir. Planlama implant tedavisinde çok önemlidir. Muayene sırasında detaylı bir ağız muayenesi yapmalı, alt ve üst çenenin ilişkisi, diş etlerinin durumu incelenip, mevcut dişlerin analizi yapılmalıdır. Tedavi planlamasında kemik miktarı ölçümü implantların başarısı açısından çok önemlidir. Bu analiz sonucunda hekim ne şekilde tedavi yapacağına karar verip, en az hata ile tedavi sürecini başlatmış olur. İmplant tedavisi sadece ilermiş, kontrol edilemeyen diyabet gibi sistemik rahatsızlığı olanlarda uygulanamaz. Diş kökü yerine yapıldıkları için, dokuyla uyum sağlayarak alerjik ya da toksik rahatsızlıklara neden olmaz.

İmplantların Yerleştirilmesi

İmplant tedavisinde doğru planlama tedavinin en önemli aşamalarından birisidir. Uzman ve deneyimli bir ekiple, hijyen koşulları dahilinde gerçekleşen implant tedavisi lokal anestezi ile yapılmaktadır. Özel durumlar haricinde; Çene kemiği yeterli olmayan ve doku ilavesi gerektiren hastalarda, uzun operasyon sırasında genel anestezi ya da sedasyon altında tedavi yapılabilir.

Protezlerin Yapılması

Operasyonun ardından implantların kemik yüzeyine kaynaması için bir bekleme ve iyileşme süreci vardır. Bu süreç hastanın kemik yapısına ve kullanılan implanta göre farklılık gösterebilir. Tedavi süreci tamamlandığında üst yapı oluşturulur, operasyon sonucu protezler yapılıncaya kadar estetik olarak ve fonksiyonların devamlılığı için geçici protezler yapılmaktadır.

İmplant Bakımı nasıl olur?
Kendi doğal dişlerimizde olduğu gibi, implant kullanımı süresince de ağız hijyenimiz çok önemlidir. Yeni dişlerinize aynı kendi doğal dişlerininiz gibi bakım yapmalısınız. Bakım için normal günlük bakım tavsiyelerini uygulamanız yeterli olacaktır. Aksi takdirde, doğal dişlerinizi kaybettiğiniz gibi, implantlarınızı da kaybetme riski vardır. Hekiminizin de önereceği şekilde bir bakım yapılması gereklidir. Bunun için hekiminiz, fırçalamanın ve temizliğin nasıl yapılması gerektiği konusunda size yardımcı olacak bilgiler verecektir. Diş hekimi kontrollerinize düzenli olarak gitmeli ve ağız hijyeninize özen göstermelisiniz.
Diş Beyazlatmak dişlere zarar verir mi?
Diş beyazlatma diş minesine zarar vermez. Ancak beyazlatma işlemi mutlaka tecrübeli hekimler tarafından ve kaliteli materyallerle yapılmalıdır.
Diş iltihaplanmasına antibiyotik kullanmak doğru mudur?
Antibiyotik kullanımı bir tedavi yöntemidir ve bu tedaviye doktor karar vermelidir, danışılmadan kullanılmamalıdır.
Günde 3 kez diş fırçalamak gerekir mi?
Uzmanlar tarafından ideal sayı üç olarak belirtilmiştir (sekiz saatte bir), ancak sabah, akşam iki kez fırçalamak da yeterli olabilir. Genelde sayı değil fırçalamanın iyi yapılması daha önemlidir.
Dişleri uyuştururken kullanılan iğnenin vücuda herhangi bir zararı var mıdır?
Dişleri uyuşturmak için kullanılan ilaçlar, hastalıklarda kullanılan her ilaç gibi gerekli dozdan fazlası kullanılırsa zararlı olabilir. Geliştirilen son jenerasyon uyuşturucuların etkileri çok daha azaltılmıştır. Bir seferde 7 adet uyuşturucu iğne yapılabilir ve vücudu uyuşturma etkileri yoktur.
Kırık dişin tedavisi var mıdır, yoksa çekilir mi?
Her kırık diş çekilmez, değişik tedavi yöntemleri ile (dolgu veya kaplama) diş kurtarılabilir.
Zirkonyum dişin herhangi bir olumsuz Etkisi Var mı?
Zirkon kuronların korozyona uğramadıkları için dişetinde herhangi bir enfeksiyona sebep olmazlar. Eğer hasta ağzı hijyenine dikkat ediyorsa dişetinde sıkıntı yaratmazlar.
Laminateler kırılır mı?
Doğal dişleri kırabilecek gıdalar, lamine dişlerin kırılmasına neden olabilir.
Laminate'in bakımı nasıl yapılır?
Bakımının doğal dişlerden bir farkı yoktur. Düzenli olarak fırçalama ve diş ipi kullanımı yeterlidir.