İmplant Nedir, Nasıl Yapılır?

21.02.2020
İmplant Nedir, Nasıl Yapılır?

Diş implant tedavisi günümüzde doğal dişlere en yakın olan diş tedavisi yöntemlerinden biridir. Standart köprü veya protezlere göre implant tedavisi ile çok daha başarılı bir tedavi mümkün olabilir. Hastaların konuşma, yeme ve içme faaliyetlerini en iyi şekilde gerçekleştirmeleri için implant tedavilerine başvurulabilir.

Temelde eksik dişlerin yerine ufak bir vida benzeri unsurların çene kemiğine yerleştirilerek diş kökü gibi görev yapmasını sağlamak için implant uygulanır. Söz konusu yapay diş kökü üzerine porselen veya zirkonyum başta olmak üzere farklı malzemelerden yapılan diş yapay dişler eklenebilir. Böylece kişi eksik dişleri veya dişi yerine çok daha sağlıklı ve doğal görünme sahip bir dişe kavuşabilir. İmplant nedir, nasıl yapılır sorusu için bu nedenle tedavi sırasında tercih edilen yöntemler ve malzemeler dikkate alınmalıdır.

İmplant Tedavisi Kimlere Uygulanır?

İmplant diş yaptıranlar arasında her yaş grubundan insan görülmektedir. Ancak temelde implant tedavisi için belirli bir çene kemiği yapısına sahip olmak şarttır. Bu özellikleri taşımayan kişiler için implant uygulamaları yapılamaz. Kemik dokusu yeterli olmayan hastalarda ise greftleme adı verilen bir doku takviye yöntemi ile tedavi genişletilebilir. Bunun dışında 18 yaş ve üzeri herkes için tedavi mümkündür.

• Diş kaybı yaşayanlar haslarda,
  • Diş kökü sorunlarında,
  • Farklı tip diş hasarlarında vb.

Gibi durumlarda implant tedavisine başvurulabilir. İmplant nedir, nasıl yapılır sorusu hakkında bu nedenle farklı yanıtlar verilebilir. İmplant, çene kemiğine yerleştirilen ve protez dişlerin desteklenmesi için genellikle titanyum malzemeden yapılan bir tür vida benzeri diş kökleridir.

implant tedavisi
implant tedavi ucreti

İmplant Tedavisi Uygulama Aşamaları Nelerdir?

İmplant tedavisi sırasında kullanılan yöntemler ve malzemelere göre farklı tip aşamalar uygulanabilir. Hastanın durumuna göre uygun tedavi yöntemi belirlenmektedir. Farklı nedenlere bağlı olarak diş kaybı yaşayan kişiler için bu alana protez yapımı için gerekli olan diş kökü ve protez destekleyicisi implant ile sağlanmaktadır.

Hafif bir sedasyon verilerek tedaviye başlanır. Tek aşamalı veya çift aşamalı olmak üzere iki farklı yöntem kullanılabilir. İmplant yerleştikten sonra protezlerin yerleştirilmesi yapılır ve hasta iyileşme için takip edilir.

Ayrıca çocuk diş tedavisi fiyatlarına yazımızdan bakabilirsiniz.

İmplant Tedavisi Fiyatları

İmplant markaları ve fiyatları arasında doğru bir orantı vardır. Günümüzde birçok firma tarafından implant üretimi farklı malzemelerden üretildiği için fiyatlarda da değişiklik yaşanmaktadır. İmplant nedir, nasıl yapılır sorusu bu nedenle fiyatlar bazında da değişiklik gösterebilir. Her uygulama için hastanın genel durumuna ve seçilen implant türü ve tedavisine göre farklılıklar yaşanacaktır.