Diş Teli Tedavisi

Anasayfa » Diş Teli Tedavisi

Diş Teli

Çarpık, düzensiz ve benzeri bozuklukları olan dişlerin düzeltilmesi ve tedavi edilmesi yöntemidir. Diş telleri ile ilgili Ortodonti bölümü ilgilenir. Diş teli, dişler arasında ki uyumsuzluğu ortadan kaldırır ve çarpık dişlerin de hizaya girmesini sağlar. Bu gibi diş rahatsızlıkları tedavi edilmezse belli bir süre sonra diş etlerinin iltihaplanmasına ve problemler çıkmasını yol açar.

Özellikle sosyal ortamlar da sıkıntılı olan çarpık dişlerin tedavisi mümkündür. Sadece sağlığı tehdit etmekle kalmayıp aynı zamanda sosyal hayatta da insanı çok fazla etkiler. Dişleri çarpık olan insan rahat rahat gülemez. Bunu tedavi ettirmenin yöntemi de ortodontidir. Ağız sağlığının bozulması sindirim sistemini de etkiler. Durum böyle olunca kişi de psikolojik rahatsızlıklar da baş gösterir.

Diş Teli Hangi Durumlar da takılır?

Alt çene önde veya daha geride ise hastanın da yaşı göz önünde bulundurularak gerekli tedavilere başlanır. Eğer hasta ergenlik çağında ise ortodonti tedavisi de uygulanabilir. İşlevsel bozukluklar da ağız solunumu yapma gibi rahatsızlıklar da çene uyumsuzluğu da gözlemlenebilir. Ağız solunum rahatsızlıklarında çenenin üst kısmı dar kalır.

Uzun süre emzik kullanmış, parmak emme gibi çocukluktan gelen alışkanlıklarda da ağız yapısında değişiklikler meydana gelebilir. Bu alışkanlıklar sonucunda meydana gelen diş bozuklukları kısa süre tedavi edilmelidir.

Çekilen diş yerine tekrar diş gelmemesi, dilin daha büyük olması gibi etkenler de dişler de aralanmaya neden olur. Dişin bulunduğu çene yapısı küçük ve dişler de büyük ise dişler çeneye sığmaz ve bu durumda çarpışık dişler ortaya çıkar. Erken ya da geç çıkan süt dişleri de çarpışık dişlerin çıkmasına neden olur.

Ortodontik Tedavi Ne Kadar Sürer?

Ortodontik tedavi sadece estetik açısından değil ileri de yaşanması mümkün olan diş eti hastalıklarının da önlenmesi ve çene problemlerinin de önüne geçmek için yapılan bir yöntemdir. Ağız da oluşan ortodontik sorunlara göre hareketli aparatlar, sabit ve işlevsel olarak tedavi yöntemleri belirlenir. İleri evde olmayan daha kolay ortodontik sorunlar, hastaların rahatlıkla takıp çıkartacağı lastik aparatlar kullanılarak çözümlenir.

Ortodontik tedaviye başlayacağınız zaman tedaviyi yarıda kesmemek önemlidir. Yarıda keserseniz tedavi işe yaramaz ve dişleriniz tam olarak yerine oturmaz. Ortodontik tedavi süresi genellikle hastadan hastaya göre değişiklik gösterir. Ancak genel olarak bu tedavi sürece uzun soluklu bir süreçtir. Bazı tedaviler de kapanış bozuklukları için tek aşamalı bir tedavi yapılırken bazı tedaviler ise 3 aşamalı olabiliyor. Genellikle diş telleri dişler de 1.5-2 yıl arasında durması gerekir.

Doktorun vereceği bilgiye göre dişler ufak bir müdahale sonucunda da düzeltilebiliyor. İyileşme süreçleri çok genç hastalar da daha kısa olabiliyor.

Tedavi Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tedavi sürecinde yiyecek ve içecek seçimine çok dikkat etmek gerekir. Tedavi süresinde diş minesine zarar veren ve yapıştırılan braketlerin zarar görmesine sebep olan asitli her türlü gıda ve içeceklerden uzak durmak gerekir. Sakız ve şekerli yapışkan gıdalar da diş tellerine zarar verir. Sert ve çekirdekli yiyecekler diş tellerinin çıkmasına neden olabilir. Bu nedenle bu gıdaları tüketirken dikkatli olmak gerekir. Erik, kiraz, zeytin, fındık ve fıstık gibi çekirdekli ürünleri de yememek de fayda var.

Tedavi süresi boyunca ağız da kullanılan braketlerin hasar görmemesi gerekir. Tekrar yerine braket takılabilir ancak bu süreçte tedaviniz de uzayacaktır. Tel takıldığı süre boyunca dişlerinizi iyi bir şekilde fırçalamanız gerekir. Özellikle ağız bakım losyonları kullanarak ağız kokusunu da giderebilirsiniz. Çünkü ağızda takılan metaller kötü kokuya neden olur.

Tedavi sürecinde diş etleri de çok önemlidir. Diş etlerine gereken bakımın yapılması da süreci de etkiler. Diş etleriniz eğer sağlıksız ise doktor bunun tedavi edilmesini sağlar. Gerekli tedavi yapıldıktan sonra diş teli takma süreci başlar. Teller takıldıktan sonra da aynı bakımları devam ettirmeniz gerekir.

Bazı doktorlar braketlere ek olarak bazı aparatlar da verebilir. Bunları da aksatmadan kullanmakta fayda var. Diş teli biraz sabır ve zaman isteyen bir durumdur. Doktorunuzun verdiği randevulara aksatmadan gitmeniz gerekir. Çünkü her randevu da farklı bir işlem yapar. Biraz sabırlı olarak kısa sürede istediğiniz sonuca da ulaşabilirsiniz.