Diş Eti Çekilmesi Neden Olur?

03.02.2020
Diş Eti Çekilmesi Neden Olur?

Diş eti çekilmesinin nedenleri arasında gösterilebilecek birçok farklı etken bulunmaktadır. Bu nedenle hastanın sorunun kaynağının net bir şekilde tespit edilebilmesi için mutlaka muayene olması gerekmektedir. Diş eti çekilmesi neden olur sorusuna verilebilecek cevaplar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Peridontal hastalıklar diş eti çekilmesinin başlıca nedenlerinden birisidir. Bu hastalıklar kişinin diş eti dokusunu yerinde tutan kemiği tahrip etmektedir. Bu nedenle diş eti çekilmeleri meydana gelebilmektedir.
  • Ailesinde diş eti çekilmesi öyküsü olan kişilerde diş eti çekilmesi yaşanma ihtimali daha yüksektir. Yani genetik yatkınlıklar bu probleme neden olabilmektedir.
  • Dişlerin çok sert fırçalanması diş eti çekilmesine neden olabilmektedir.
  • Ağız ve diş bakımına gerekli özenin gösterilmemesi diş etinin çekilmesinin nedenlerinden birisidir.
  • Menopoz ve ergenlik dönemlerinde olduğu gibi hormonal değişiklikler yaşamak diş etlerini hassaslaştırdığı için bu dönemlerde diş eti çekilmeleri olabilmektedir.
  • Sigara kullanmak diş eti çekilmesine neden olabilmektedir.
  • Dudak ya da dilde piercing bulunması, piercingin diş etlerine sürekli temas etmesi nedeniyle diş eti problemine neden olabilmektedir.

Ayrıca zirkonyum diş fiyatları yazımızı okuyabilirsiniz.

Diş Eti Çekilmesi Belirtileri

Diş eti çekilmesi probleminin belirtileri arasında en sık rastlanan, dişlerde meydana gelen hassasiyettir. Diş eti çekilmesi neden olur araştırması yapan kişilerin dişlerinde böyle bir sıkıntıya rastlaması durumunda mutlaka uzman bir hekime müracaat etmesi gerekmektedir. Bunun dışındaki diş eti çekilmesi belirtileri şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Dişlerde kanama olması
  • Sert yiyecekleri ısırırken kan görülmesi
  • Dişlerin normal haline kıyasla daha uzun görülmesi
  • Diş etlerinde kızarlık olması
  • Diş etlerinde şişkinlik olması
dis eti cekilmesi nedir
dis eti cekilmesi tedavisi

Diş Eti Çekilmesi Tedavisi

Diş eti çekilmesi tedavi yolları, hastanın diş eti çekilmesi probleminin ne kadar ilerlediğine, estetik görünümünün bozulup bozulmadığına ve rahatsızlığın ciddiyetine göre değişiklik göstermektedir. Diş eti çekilmesi tedavisinde hangi tedavi yönteminin uygulanacağı yapılacak tedaviler neticesinde belirlenecektir.

Diş Eti Çekilmesi Tedavi Yöntemleri

Diş eti çekilmesi tedavi seçenekleri hastanın cerrahi bir müdahaleye ihtiyacı olup olmamasına göre değişiklik göstermektedir. Diş eti çekilmesi neden olur araştırması yapan pek çok kişinin diş etlerinde çekilme olduğuna dair bir şüphesi bulunmaktadır. Bu durumda en doğrusu kısa zaman içerisinde muayene olmaktır. Muayene sonucunda uygulanabilecek tedaviler şu şekildedir:

• Diş eti dokusu üzerinde bulunan hasarlı bölgeye dolgu uygulanarak ve diş kaplanarak tedavi edilebilmektedir.
  • Yumuşak doku grefti uygulamasıyla tedavi işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Bu tedavide üst damak bölgesinden alınan doku, diş eti dokusuna dikilmektedir.
  • Bir diğer cerrahi tedavi yöntemi olan kaydırma yönteminde ise çekilme olan bölgenin çevresinde sağlam bir doku olması gerekmektedir. Bu durumda sağlam doku çekilen bölgeye kaydırılarak kapatılmaktadır.