Çocuk Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

06.03.2020
Çocuk Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çocuklarda diş tedavisi uygulamaları, pedodonti olarak adlandırılmaktadır. Çocuk diş tedavisi, yetişkinlere kıyasla daha az alanda ilerlemektedir. Özellikle 7 yaşın altındaki çocuklara, ortodontik müdahale gerçekleştirilememektedir. Çocuklarda diş gelişiminde, 3 yaşına kadar süt dişleri tamamlanmaktadır. 6 yaş sonrasında, süt dişleri dökülmeye başlar ve daimi dişler gelişir. Süt dişlerinin tamamı, toplamda 20 adettir ve daimi dişlerle birlikte, 28 adet diş çıkmaktadır. Süt dişlerinde meydana gelen problemler, çocuk diş tedavisi kapsamında kontrol altına alınmaktadır.

Çocuk Diş Tedavisinde Yapılan Uygulamalar Nelerdir?

Pedodonti tedavileri kapsamında, çocuklara uygulanan işlemler şunlardır:

• Süt dişlerinde ve sürekli dişlerde ortaya çıkan çürüklerin temizlenmesi
  • Süt ve daimi dişlerde ihtiyaç duyulan dolgu uygulamaları
  • Kanal tedavisi ve ampütasyon uygulamaları
  • Çürüyen süt dişleri ve daimi dişlerin çekilmesi
  • Çekilmiş dişlerin yerine tutucu eklenmesi ve çocuk protez uygulanması
  • Diş yapısını ve ağız sağlığını korumaya yönelik ortodontik tedaviler
  • Travma sonrası çene kemiği ve diş yapısı tedavileri
  • Dişlerin çürümesini engelleyecek tedaviler
  • Fluorid vernik, fluorid jel ve fissür örtücü uygulamaları
  • Gelişimini tamamlayan çocuklara ortodontik müdahale yapılması

Belirtilen işlemler, çocuk diş tedavisi kapsamında gerçekleştirilmektedir. Çocukların süt dişleri için de uygulanan bu yöntemler, ağız sağlığını korumakta ve daimi dişlerin sağlıklı şekilde gelişmesine yardımcı olmaktadır.

cocuk dis tedavisi nedir
cocuk dis tedavi yontemleri

Çocuklara Diş Teli Takılır Mı?

Çocuklara ortodontik müdahale yapılmamakta ve çene gelişiminin tamamlanması beklenmektedir. Çene gelişimi tam olarak tamamlanmadığında ya da daimi dişlerin tamamı çıkmadığında, ortodontik diş teli tedavisinin herhangi bir etkisi kalmayacaktır. Dişlerin gelişiminin tamamlanması ve çene kemiğinin tam olarak oturması için çocukların 12 yaşından büyük olmasına dikkat edilmektedir. 12 yaşın üzerindeki çocuklar, gerekli incelemelerin ardından ortodontik diş teli tedavisine alınabilirler. Eğe dişlerde çok büyük bozukluklar bulunmuyorsa, diş teli uygulaması birkaç sene daha ertelenebilir ya da 18 yaşından sonra uygulama yapılabilir. Tüm bu etkenler, ortodonti uzmanı tarafından yapılacak muayene sonucunda belirlenecektir.

Ayrıca gülüş tasarımı hakkında bilgilere yazımızdan bakabilirsiniz.

Bebeklerde Ağız Sağlığını Korumak İçin Neler Yapılmalıdır?

Çocuklarda diş sağlığını kontrol altında tutmak için ilk süt dişin çıktığı andan itibaren uzman muayenesinden geçmek gerekir. İlk süt dişleri, 6 ayla 1 yıl içerisinde çıkmaktadır. Bu sürede hekim muayenesi yapılması, dişlerin gelişim sağlığı hakkında kesin bilgilere ulaştıracaktır. Çocuk diş tedavisi kapsamında, velilerin bilinçli olması için gerekli bilgilendirmeler yapılmakta ve biberon kullanımı konusunda, veliler uyarılmaktadır. Emzik ve biberon kullanımı, süt dişleri ve daimi dişlerin yapılarında bozulmalara yol açacaktır.